W dniach od 5 do 6 września na zamku w Gniewie odbędzie się XV Ogólnopolskie Seminarium Archiwalne „Udostępnianie dokumentacji aspekty prawne i praktyczne”. Wydarzenie organizowane będzie przez Stowarzyszenie Archiwistów Polskich, Sekcję Archiwów Zakładowych, Archiwum Państwowe w Gdańsku oraz Archiwum Państwowe w Malborku.
Stowarzyszenie Archiwistów Polskich jest ogólnopolską organizacją zrzeszającą archiwistów i osoby zajmujące się zarządzaniem dokumentacją. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej zajmuje się m.in. przechowywaniem i obsługą dokumentacji po zlikwidowanych jednostkach organizacyjnych oraz prowadzeniem archiwów bieżących funkcjonujących podmiotów gospodarczych.
Sekcja Archiwa Zakładowe Stowarzyszenia Archiwistów Polskich od 2003 roku organizuje cykliczne seminaria archiwalne, na których omawiane są bieżące tematy i problemy z zakresu gromadzenia, zabezpieczania, ewidencjonowania, udostępniania archiwaliów, głównie w archiwach zakładowych. Seminaria są organizowane we współpracy z miejscowymi oddziałem SAP oraz archiwum państwowym.
Będzie to kolejne, już XV seminarium organizowane przez Sekcję. Poprzednie spotykały się z bardzo dużym zainteresowaniem. Udział w nich wzięło ogółem już ponad 1750 osób reprezentujących instytucje centralne i lokalne z całego kraju, a także przedstawiciele środowisk archiwalnych z zagranicy, m.in. Litwy, Czech, Niemiec, Francji, Słowacji, Węgier.
W tym roku tematem przewodnim będą sprawy związane z udostępnianiem dokumentacji. W organizowanym seminarium weźmie udział liczna grupa archiwistów i osób zajmujących się zarządzaniem dokumentacją. Podczas seminarium będą omawiane przepisy prawa dotyczące udostępniania dokumentacji i problemy związane z udostępnianiem konkretnych rodzajów dokumentacji m.in. medycznej, sądowej, osobowo-płacowej oraz archiwów wyodrębnionych i kościelnych. Swój udział w nim zadeklarowało już kilkunastu przedstawicieli instytucji, m.in.: Narodowego Archiwum Cyfrowego, Uniwersytetu Marii Skłodowskiej-Curie, Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytetu Szczecińskiego, Sądu Rejonowego w Szczecinie, Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie, Archiwum Państwowego w Płocku, Archiwum Diecezjalnego w Toruniu, Archiwum Wojskowego w Toruniu oraz przedstawicielka archiwów słowackich.
Honorowy Patronat nad Seminarium objęli dr Paweł Pietrzyk Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych oraz Maciej Czarnecki Burmistrz Miasta i Gminy Gniew.
Strona sfinansowana została ze środków Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, w ramach konkursu na budowę strony internetowej oraz dostosowanie jej do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Urząd Miasta i Gminy Gniew
Plac Grunwaldzki 1, 83-140 Gniew
pon., wt., czw. 7.30-15.30
śr. 7.30-17.00
pt. 7.30-14.00
tel. 58 530 79 19;
fax 58 530 79 40
e-mail: sekretariat@gniew.pl
DANE DO FAKTURY
Gmina Gniew
NIP 593 10 05 516
REGON 191675296
Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej: /34gu04waml/skrytka